کار و کسب آنلاین و بازاریابی در فضای دیجیتال

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در این نوشته سعی داریم تا ۵ ترفند بازاریابی آنلاین برای بهبود کسب درآمد اینترنتی را برای شما معرفی کنیم.

کلید اصلی موفقیت بازاریابی آنلاین، شناخت صحیح مخاطبان هدف و شناخت نیاز مشتری است. بدون شناخت صحیح مخاطبان هدف، نه تنها کسب درآمد اینترنتی نخواهید داشت بلکه به سادگی پول خود را دور می ریزید. برای رسیدن به این شناخت، یک تیم تحقیقاتی را برای شناخت بازار هدف خود استخدام کنید یا از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد. برای شناخت مخاطبان هدف، لازم به شناخت خصیصه هایی از کاربر مثل آمار جمعیتی، عادت های خرید هستید تا بفهمید که یک مخاطب هدف معمولی شما چگونه است. باید بفهمید چطور نظر کاربران هدف را به سمت کسب و کار خود جلب کنید. شناخت کاربران هدف به شما کمک می کند تا یک گام جلوتر بروید و کاربران را مورد هدف قرار دهید.

۱- وب‌سایت خود را بهینه سازی کنید تا کاربران در آن حس راحتی کنند

بسیاری از مدیران تجاری می دانند که سایت آنها نیاز به طراحی جذابتر و رتبه بندی بهتر در موتورهای جستجو دارد. اگر شما هم مدیر یک کسب و کار هستید، فهم این مساله سخت نیست. کافیست به رتبه سایت خودتان در موتور جستجو گوگل توجه کنید. اگر رتبه سایت شما کم باشد، سایت شما نیاز به بهینه سازی دارد. در بهینه سازی سایت، اولویت اول با کار کردن درست سایت و بعد طراحی مناسب و سئو است.

۲- در آغاز کار یا در رقابت های شدید، تبلیغات گوگل (گوگل ادوردز) را جدی بگیرید

مشابه بهینه سازی سایت که از آژانس های دیجیتال مارکتینگ در این زمینه می توانید کمک بگیرید، برای بازاریابی آنلاین و تبلیغات تجاری خود هم می توانید از گوگل کمک بگیرید. با پرداخت مبلغی اندک، گوگل سایت شما را در صفحات اولیه نتایج موتورهای جستجو قرار می دهد. به ازای هر کلیکی که بر روی لینک سایت تجاری شما می شود، ملزم به پرداخت PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) به گوگل هستید. تبلیغات گوگل برای کسب و کارهایی مناسب است که تازه کار هستند. چون سئو یک استراتژی زمانبر است. کسب و کارهای تازه کار، نیاز به یک استراتژی سریعتر از سئو دارند تا آگاهی کاربران را از برند خود افزایش دهند. در این بازه می توانید مطلب مقایسه تبلیغات گوگل و سئو را مطالعه کنید.

پیشنهاد ما این است که شما حتما از سئو استفاده کنید زیرا سئو کیفیت محتوا و سایت شما را به مرور زمان افزایش می دهد و مقرون بصرفه است و تا زمانیکه رتبه سایت شما به مقدار موردنظرتان نرسیده از تبلیغات گوگل استفاده کنید. برای کسب درآمد اینترنتی ، تبلیغات گوگل به شما کمک می کند تا در صفحه اول موتورهای جستجو قرار بگیرید و جز اولین سایت هایی باشید که کاربر آنها را می بیند. البته تنظیمات تبلیغات گوگل و سرمایه گذاری در آن کمی پیچیده است. اگر در زمینه تبلیغات گوگل آگاهی ندارید، می توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید. تبلیغات گوگل کمک می کند که تعداد بازدیدکننددان سایت شما افزایش یابد.

جایگاه تبلیغات شما، بستگی به مبلغی که به گوگل می پردازید و کیفیت تبلیغات شما دارد. با توجه به این فاکتورها، گوگل به سایت شما امتیاز می دهد و بر اساس آن امتیاز جایگاه سایت شما در صفحه تبلیغات مشخص می گردد. آنچه که مهم است، نگه داشتن کاربر در سایت و تبدیل کاربر به مشتری است. اگر سایت تجاری شما از کیفیت پایینی برخوردار باشد، تبلیغات گوگل ترافیک زیادی به سایت شما می آورد اما نرخ تبدیل کاربر به مشتری کمی خواهید داشت. پس به کیفیت طراحی سایت خود نیز اهمیت بدهید.

۳- برای وبلاگ خود تولید محتوا کنید

وبلاگ به امتیاز سئو سایت شما کمک می کند. شما می توانید در وبلاگ، درباره کلیدواژه های مورد نظر کسب و کار خود بیشتر توضیح دهید. محتوای طولانی شامل کلیدواژه های مرتبط، نظر موتورهای جستجو را جلب می کند و رتبه سایت شما را افزایش می دهد. هم چنین وقتی شما درباره کسب و کار خود برای کاربران می نویسید، کاربران را با برند خود آشنا می کنید و اعتماد کاربران به برند شما افزایش می یابد. افزایش اعتماد کاربر، تاثیر مستقیم در تبدیل کاربر به مشتری دارد. سعی کنید محتوای سبز ارایه دهید که پاسخ دهنده سوالات کاربران و راه حلی برای مشکلات آنها باشد. اینگونه شما بدون اینکه کاربران را دیده باشید، با آنها ارتباط برقرار می کنید. این ارتباط از کاربر برای شما مشتری وفادار می سازد.

۴- برای وب‌سایت خود لینک بیلدینگ کنید

لینک بیلدینگ امتیاز سئو شما را تحت تاثیر قرار می دهد. ممکن است امتیاز منفی برای سئو شما داشته باشند یا برعکس، این شما هستید که منفی و مثبت بودن امتیاز بک لینک ها را تعیین می کنید. بک لینک به این معنی است که یک سایت دیگر در صفحات خود، لینکی از صفحات سایت شما داشته باشد و کاربران بتوانند از آن سایت وارد سایت شما شوند. حال سایت مقابل باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا به افزایش امتیاز سئو و کسب درآمد اینترنتی کمک کند؟ اگر سایت مقابل یک سایت با مجوز دامنه سطح بالاتری نسبت به سایت شما داشته باشد، این امر موجب درنظر گرفتن یک امتیاز مثبت از گوگل برای سئو سایت شما می شود. هر چقدر تعداد این امتیازهای مثبت و در واقع بک لینک های مثبت بیشتر باشد، امتیاز سئو سایت شما بیشتر می شود.

۵- به طراحی سایت خود اهمیت دهید

متاوب در مورد قبلی از اهمیت به روز رسانی محتوا صحبت کرد. در این بخش متاوب از اهمیت به روز رسانی خود سایت می گوید که کلی تر و با اهمیت تر از مورد قبلی است. سرعت تغییرات در طراحی سایت بسیار زیاد است. بسته به جشنواره ها، فصول، رخدادهای اقتصادی، اعیاد و … طراحی سایت ها تغییر می کند. حال دو راه دارید. یکی اینکه به طراحی سایت خود دست نزنید و از رقیبانتان که مدام طرح سایت خود را به روز می کنند، عقب بمانید یا اینکه پا به پای رقبا، طراحی سایت خود را به روز کنید و کسب درآمد اینترنتی داشته باشید. کاربران در صورت مشاهده یک سایت قدیمی که مدت هاست به روز نشده، به سرعت آن را ترک می کنند و به سراغ سایت های به روز می روند

چطور کاربران را به گشت و گذار بیشتر در سایت خود تشویق می کنید؟ طراحی سایت جذاب، حس خوبی را به کاربران منتقل می کند. سعی کنید قابلیت های منحصر بفردی را به طراحی خود اضافه کنید تا گشت و گذار در سایت شما آسانتر شود. اینگونه کاربران تمایل بیشتری برای گشت و گذار در سایت شما پیدا می کنند تا بیشتر سر از طراحی جالب سایت تجاری شما در آورند.

  • الی حبیبی
  • ۰
  • ۰
بهینه سازی موتورهای جستجو ( سئو ) و بازاریابی محتوا، دو ابزار مهم و در دسترس بازاریابان نوین می باشند. سئو محتوا می تواند به برند و کسب و کار شما کمک کند تا یک سطح بالاتر بیاید. اگر شما می خواهید بهترین نتایج را از دیجیتال مارکتینگ بگیرید، باید تمامی استراتژی های بازاریابی خود، از جمله بازاریابی سئو  و محتوا را یکپارچه کنید و سئو محتوا بسازید تا هر یک بر مزایای دیگری بیافزایند و به کسب و کار شما رونق بخشند. به همین منظور با ترکیب این دو استراتژی، یک استراتژی بزرگتر به اسم سئو محتوا خواهید داشت که در دل خود بازاریابی محتوا و سئو را گنجانده است تا مزایای هر یک از این دو را وارد کسب و کار شما کند.

متاوب در این مطلب، کمی درباره بازاریابی محتوا، سئو و چگونگی ترکیب این دو برای موفقیت برند شما را توضیح می دهد. سپس استراتژی بازاریابی سئو محتوا را با جزئیات بیشتر بررسی می کند.

بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو چیست؟

بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو، فرایند آوردن ترافیک رایگان از موتورهای جستجو به وبسایت می باشد. تمامی موتورهای جستجو مثل گوگل و بینگ، نتایج جستجو را در صفحات پشت سر هم فهرست می کنند. کاربر با جستجو کلیدواژه یا عبارت موردنظر در بخش جستجو، به صفحات حاصل از نتیجه جستجو در موتورهای جستجو هدایت می شود و می تواند نتایج جستجو را مشاهده کند. نتایج موتورهای جستجو بر اساس مرتبط بودن کلیدواژه های محتوای سایت ها به کلیدواژه یا عبارت جستجو شده توسط، الویت بندی شده و لیست می شوند.

سئو محتوا

یکی از اهداف تجاری امروزه دست یابی به رتبه سایت بالا در موتورهای جستجو از طریق سئو و محتوای سئو شده می باشد. بدین وسیله شما از طریق موتورهای جستجو به تمامی مخاطبانی که کلیدواژه مشابه محتوای شما را جستجو می کنند، وصل می شوید. با تولید محتوا بر اساس سئو و سئوی محتوا برای موتورهای جستجو، برند شما می تواند به بهبود دید مردم از کسب و کارهای آنلاین کمک کند. بسیاری از مشتریان، فرآیند فروش را با جستجوی کلیدواژه یا عبارت موردنظر در موتورهای جستجو شروع می کنند. از طریق رتبه بندی سایت ها بر اساس کلیدواژه های استفاده شده، کاربران می توانند به برند شما بر حسب کلیدواژه مورد نیازشان دسترسی پیدا کنند.

این مهم است که متاوب به شما یادآوری کند که موتورهای جستجو فقط سئو محتوا سایت شما را نمی سنجند. تعدادی فاکتورهای داخل صفحه و بیرون صفحه وجود دارند که بر امتیاز سئو سایت شما تاثیر می گذارند. از این عوامل می توان طراحی، معماری سایت و کیفیت لینک های داخلی به صفحات دیگر سایت را نام برد.

یکی از عناصر مهم سئو در بازاریابی اینترنتی ، جستجوی کلیدواژه ها می باشد. کسب و کار شما باید درباره کلیدواژه هایی به تولید محتوای سئو شده بپردازد که مخاطبان هدف شما به دنبال  آن کلیدواژه ها در موتورهای جستجو می گردند. با تولید محتوا درباره این موضوعات، موتورهای جستجو می توانند امتیاز سایت شما را درباره این کلیدواژه ها محاسبه کنند.

برای تحقیقات درباره کلیدواژه و عبارات مهم کسب و کار خود باید به دنبال کلیدواژه های دقیق و واضح بگردید. انتخاب همین کلیدواژه ها اگر درست انجام نشود، اصلا به هدف سئو نخواهید رسید. بنابراین انتخاب کلیدواژه و عبارت، جایگاه شما را در عرصه رقابت مشخص می کند. همانطور که می دانید، قرار گرفتن یک سایت در صفحات اول موتور جستجوی گوگل اصلا آسان نمی باشد. سئو محتوا، فرآیندی زمانبر است. شما می توانید با انتخاب کلیدواژه های پرطرفدار، به مرور زمان رتبه سایت خود را ارتقا دهید تا ترافیک معقولی داشته باشید. متاوب به شما تضمین نمی دهد که ترافیک سایت شما مشابه سایت های رتبه برتر باشد اما ترافیک سایت شما بیشتر از حالت قبلی وبسایت شما خواهد بود.

  • الی حبیبی